Stel, je hebt iets geweldigs uitgevonden! En nog beter, het is in productie! Dan wil je dat natuurlijk zo snel en veel mogelijk aan de man brengen. Iedereen moet jouw product ontdekken en gebruiken. Maar ja, uitvinden en produceren is één ding en marketing is iets totaal anders. Hoe trek je nou het grote publiek? In deze blog geef ik je tips zodat jouw product straks helemaal op de kaart komt. Lees je mee?

Alle manieren van reclame

Marketing is in principe het aandacht vragen en genereren voor een product. In de volksmond noemen we dit al snel reclame. Reclame heeft snel een negatieve lading maar dat hoeft helemaal niet. Er zijn namelijk heel veel vormen van reclame en het is een kwestie van uitvinden welke bij jou past.

De essentie van je product

En dat uitvinden, dat heeft alles te maken met jouw product. Want je moet natuurlijk iets vinden wat daaropaan sluit. Hiervoor moet je jouw product analyseren en tot de essentie komen, zo weet je ook wat de boodschap moet worden in het marketingplan.

Hoe spreek je je doelgroep aan?

Een belangrijk onderdeel van dat analyseren is het vaststellen van de doelgroep. Zo kan je vervolgens kijken wat überhaupt kan en mag en hoe je die groep het beste bereikt. Anders kan het zomaar zo zijn dat al je goede inzet op niks uitdraait.

Investeren om geld te verdienen

Als je iets uit de marketing wilt halen, moet je er net zoals met zoveel dingen, ook wat insteken. Wees dus niet bang om hier wat in te investeren. Als het goed gaat, betalen deze investeringen zichzelf terug. Denk aan tv of internetadvertenties maar ook aan andere vormen zoals online blogs waarin jouw product genoemd wordt.

Je hoeft het niet zelf te doen

Je hoort het al, marketing is een enorm onderdeel van de verkoop. Niet zo gek dus dat de meeste bedrijven daar een aparte afdeling voor hebben. Dat kan jij ook hebben! Nee dat hoeft niet binnen je bedrijf, je kan een online marketingbureau in de arm nemen. Met hen bespreek je jouw wensen en verwachtingen en zo gaan zij voor je aan de slag. Met een online marketing bureau geef je deze grote maar belangrijke taak op een verantwoordelijke manier uit handen. Zij kunnen jou ook weer ideeën geven en laten hun expertise los rondom dit deel van jouw product. Het is de ideale middenweg.